Tre saker jag ser fram emot och sådär

Nu är hösten här, det märker man ju på vädret. Det är kallt, mörkt och grått ute som jag skrev i förra inlägget och det regnar var och varannan dag och bla bla bla. Och i skolan är det bara en massa plugg och plugg och plugg som gäller eftersom det är sista året, man måste ligga i nu, köra det sista innan det är slut, innan man står där och skriker att man tagit studenten. Men det finns faktiskt vissa saker som jag ser fram emot ni i höst, tro det eller ej men det finns faktiskt vissa ljuspunkter:

  • Sportlov vecka 44 (?) tror jag.
  • Irland den 15 november
  • Min födelsedag den 16 december
Det finns säkert en massa andra småsaker också men som jag inte kommer på just nu. Men det är dessa saker som är stora för mig, de som jag ser fram emot. Okej sportlovet kanske inte är så stort men jo faktiskt på ett sätt för hur jävla skönt skulle det inte vara med ett jävla fucking lov nu, mitt upp i allt. Jag skulle inte tacka nej.
I vår så kommer ju studenten och det längtar man ju också till som fan. Fast nej, jag både längtar och inte längtar till det. Känslan av tomheten som kommer dagen efter studenten, vad ska man göra? Jobba, plugga? Just nu så känner jag att jag inte vet vad jag ska göra. Men man tycker att det behöver man inte börja tänka på nu, det är ju flera månader kvar. Men det är just vad man måste, det är nu man måste börja fundera. Någon gång så kommer jag väl på vad jag vill göra, men när vet jag faktiskt inte.

Vilket knäppt inlägg det här vart men det jag ville säga var att det finns saker som jag verkligen ser fram emot nu i höst och det är väldigt skönt att ha saker som man kan se fram emot.




Kommentarer
Postat av: Majk

Jadu det är inte lätt det där med vad man ska göra. Jag har provat mig fram i många många år med många olika saker innan jag till slut bestämde mig för Hälsopedagogutbildningen och jag ångrar inte en sekund att jag valde det! Tycker inte du ska känna att du måste bestämma dig för nu vad du ska jobba med i resten av ditt liv utan prova på lite olika saker först. Irland var ju ett jättbra steg för dig att ta t.ex! Hoppas det blir lyckat! Vad man än gör så är det en erfarenhet man lär sig något av, det gäller bara att våga! Det är lätt att vara för bekväm men då händer ingenting heller, men det tror jag itne du är,du verkar ju ta för dig. Bra det Martina! Önska jag kunde prata med dig och höra vad du vill och så så kunde jag hjälpa till men du har ju en bra storesyrra som kan hjälpa till skulle jag tro! Hälsa henne om du vill. Ha det så bra och oroa dig inte för framtiden, det blir säkert bra!

Micke

2009-10-09 @ 12:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0