Jag kanske vet....

Hörni. Igår satt jag och pratade med Emma på msn en gamal vän. Eller gammal och gammal vet jag inte om man ska säga. Men vi umgicks i alla fall förr för kanske 3-4 år sedan. Jag var hos henne ibland med mamma(hon bor i småland) och ibland kom hon och hennes pappa till oss. Det var jättelänge sedan vi hade en konversation med varandra. Men igår fyllde hon nämligen 18 år, så då passade jag på att säga grattis till henne och då efter lite snick snack om allt och inget så kom vi in på en massa roliga samtalsämnen. Vi pratade om körkortet, skolan och vad vi ville göra efter studenten. Jag berättade att jag skulle till Irland och då berättade hon att hon alltid hade velat åka dit och blablabla. Men tillbaka till det där med vad vi ville göra efter studenten. Hon ville åka till London och jobba som bartender, "vad kul!!" tänte jag. Jag har ju haft tankar på att jobba där flera flera gånger, för när jag var i London förra året så blev jag förälskad i staden, och jag känner att jag vill tillbaka dit. Så varför inte åka dit efter studenten och jobba och leva livet eller något? Låter inte det nice? För det fösta så känner jag att jag verkligen inte orkar fortsätta att plugga efter studenten, jag är så jävla skoltrött, och för det andra så vet jag inte ens vad jag vill bli och vad jag vill plugga till. Jag vill nog jobba, jag vill jobba och tjäna pengar, jag tror att det är de som jag vill göra efter studenten. Att jobba efter studenten har hela tiden varit en tanke samtidigt som jag har tänkt på att utbilda mig och fortsätta att plugga och bli någonting, fast nej, jag vill nog inte det egentligen, kanske lite senare? Det kanske kommer i framtiden, utbildning osv. Men just nu, och jag är ganska säker på min sak så vill jag nog jobba så varför inte jobba i London när jag ändå vill åka tillbaka dit. Det ökar ju också mina språkkunskaper, och det är ju en erfarenhet. 

Men det var igår det slog mig, att jag vill nog arbeta efter studenten. Men man kan aldrig veta vad som händer efter studenten, man kanske ändrar sig helt hux flux. Men detta är vad jag känner just nu, härligt va? Sen vet jag inte om det blir London som jag flyr till, kanske blir jag kvar i Sweden. Who knows? Den där tanken om vad jag ska göra efter studenten kommer ständigt upp i mitt huvud, dag ut och dag in även fast jag just nu vet vad jag vill göra. Men jag tar dagen som den kommer!




Idag har jag varit hos tandis som sagt, och jag hade iiiiinga hål sa tandhygienisten. Wohoow! Fint. Efter tandläkarn så tog jag min cykel och cyklade till farmor, det var så länge sedan jag hälsade på henne. När jag kom dit så frågade hon om jag ville ha plättar och jag var starving så jag tackade inte nej, och fifan vad goda plättar min lilla farmor gör, okej dom smakade inget speciellt, som smakade som vanligt men det var bara gott helt enkelt. Efter maten så fikade vi lite. Och jag kan gissa att det inte bara är min farmor som då plockar fram de ena och det andra. Både ballerinakakor, pepparkakor, muffins, mariekex, mazariner och ja jag har säkert glömt en massa saker känner det som. När jag åkte ifrån henne strax före 4 så var jag proppmätt efter allt som jag tryckt i mig, men gott vare!! Jag tog min cykel och cyklade hem och jag höll på att frysa ihjäl plus att det snöade litegrann. Första snön idag :D Sedan jag kom hem så har jag inte gjort något vettigt. Setat här och kollat vad jag ska säga imorgon på power-point presentationen när vi har möte, de gick väl brååå.

Nu sitter jag och väntar på att Sofia ska komma, hon skulle komma över en sväng sade hon. Trevligt trevligt!Hoppas att hon inte tappar bort sig där ute i kylan och mörkret.

Fan vad långt detta inlägg blev, och luddigt! Vi hörs.

martina


Kommentarer
Postat av: jennyjuliamoreau

sööötnosa!! <3:)

2009-11-06 @ 00:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0