NY, London?

Jag har ju tänkt väldigt mycket på vad jag vill göra efter gymnasiet. Ska jag plugga vidare, ska jag ta ett ledigt år och jobba eller vad ska jag göra? Om jag ska plugga vidare så måste jag ju veta vad jag vill plugga vidare till, men jag har ingen aning vad jag vill plugga vidare till. Men så snackade jag och Jenny i tele igår om vad man kan göra efter studenten. Jag är verkligen jättedålig på engelska så det skulle ju vara jättebra och verkligen lära sig det så att man kan det flytande, för engelska är ju bra att ha. Vi kom i alla fall in på att man skulle kunna åka utomlands och jobba som Au pair i ett år. Då är man ju liksom i en miljö där alla människor snackar engelska dygnet runt. Och dessutom så får man ju uppleva mycket nytt och så kan man få nya vänner dessutom. Sen så kan man ju faktiskt resa utomlands till exempelvis London eller New york och sedan så går man en språkutbildning i engelska, det är någonting som jag känner skulle vara askul! Tänk att flytta till London och gå en utbildning där precis som i Sverige fast i ett annat land. Jag känner verkligen att det skulle vara askul. Tänk vad bra Engelska man kommer snacka när man kommer tillbaka och tänk vad roligt man kommer att ha. Men samtidigt så tänker jag att man kanske ska ta ett ledigt år och bara jobba?

Fast nej jag vet fortfarande inte vad jag verkligen vill göra. Det här är bara saker som intresserar mig, sedan vet inte jag vad som händer. Men just nu så känns engelskautbildningen väldigt lockande, men vafan det borde bara finnas en sak att välja för då borde inte allt bli så svårt. Tänk om man skulle typ flytta till London och plugga där men sedan så känner man att det inte alls är något för sig, det vill jag inte råka ut för. Jag vill vara säker på de jag gör. Men jaja det är ett år kvar så jag har tid på mig.

Oj, detta kanske vart lite luddigt. Men jag skrev bara lite slarvigt, hiho!

Nuuuu ska jag gå ut och gå, Kolbäcksrundan blir det idag. Gött! Sedan ska jag äta glass för det är jag sugen på. Skulle helst av allt vilja ta en glass nu men då kommer jag få håll håll håll när jag går sen, och det vill man ju helst undvika!

Pussis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0