It is snow outside my window

Godmorgon gott folk!

Vaknade för en timme sedan ungefär. Ville dock inte gå upp men kände att jag var tvungen. Jag kände lukten av mat, det luktade gott så jag gick och kollade vad det blev till lunch. Potatisgratäng med kassler och något, såg sjukt gott ut. Så nu sitter man här och väntar på att maten ska bli klar. Jag är ganska hungrig så det passar bra med lite käk i magen.
Har västa suget efter att shoppa. Shoppingabstinens kallas det. Men idag hinner jag inte för att affärerna stänger klockan 4, buhuuu. Men nästa veckan så ska jag fara in till stan med min vän Sofia för att se om det finns något att handla.
När jag vaknade idag så såg jag att det hade snöat som bara den. Men snön skulle ju ha kommit för länge sedan, inte den 3:e januari år 2009 som är drygt 1 och en halv vecka efter jul. Typiskt. Man önskade ju att det var julafton idag i stället, well well. Nu är det som det är. 7 minusgrader är det ute också, buhuu. Nästan så att man inte vill gå utanför dörren..

Pappa åkte och jobbade idag för någon timme sedan, Petra ligger och sover? Niklas sitter vid datorn, BM lagar mat, och jag sitter här inne i vardagsrummet framför brasan och skriver blogg och har det varmt och mysigt. Nu är det dags för maaat, välbehövligt!

kisses Martina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0