i am so fucking tired

Jag har fått en blåsa på mitt fulfinger, eller den har rättare sagt spruckit för att jag har dragit med handen mot väggen när jag har hjälpt pappa att riva bort tapeterna i mitt rum. Fan vad fult det är nu alltså, hah. men i helgen så blir tapeterna uppslagna i alla fall. Nu så står alla möbler typ utspridda i hela huset känns det som, nej men alla saker står i hallen och kvar är min säng och mitt skrivbord, och det ekar nu... Undra hur det kommer att kännas att sova därinne när det bara står en säng och ett skrivbord där? Hm, det visar sig inatt om jag har överlevt natten eller ej, nej men de ska väl inte bli något problem.
Nu är jag helt slut, dels för att jag har tvingat mig upp grymt jäkla tidigt idag för att åka till skolan och det är ju inte direkt det roligaste man kan göra. Ikväll kommer jag somna tidigt oavsätt om sängen står alldeles själv i mitt lilla rum eller om den skulle stå tillsammans med alla andra möbler, känner redan nu att ögonlocken gärna vill slockna men duschen väntar först för jag är helt dammig efter allt krypande på golvet och allt sträckande upp i taket. Nu är det pappas uppgifter kvar, för nå mer tapetrivning orkar jag inte med idag: Spackla skarvarna och sedan tapetsera är det som ska göras. Nog om detta tapetsnack nu.

Idag var jag i skolan som vanligt. På morgonen så skulle vi ju besöka dagiset som vi inte viste vart det låg. Men tro det eller ej, vi hittade det faktiskt. Eller Mia viste vart det låg, de såg så ut i alla fall. Dit kom vi i alla fall. Och jag ska säga att det var väl inte det roligaste som jag gjort, men det var helt okej.
Sedan gick vi ner på stan och åt kebab och hade det trevligt, kollade runt lite på stan och sedan vandrade vi tillbaka till skolan för att vi skulle ha våran sista lektion, svenskan.. uäk! Svenskalektionerna som är nu är nog dem tråkigaste i universum, svåra också för den delen... Efter svenskalektionen så hade vi en "extralektion" eller vad man ska kalla det. Det var i alla fall information om IV-valet i trean, inte så intressant, inte roligt heller för den delen. Men jag tog mig igenom dagen och nu står jag här framför datorn som för tillfället står ute i vardagsrummet på en bänk. Och runtom mig så står mina saker, de se grisigt ut, men de får jag leva med.

Imorgon är det fredag och det kan jag faktiskt glädja mig åt, det ska bli mycket skönt att ta en liten break från skolan ett par dagar. Men inte kommer jag att slippa plugga bara för att jag har 2 lediga dagar. Jag har minsann ett prov som väntar mig på onsdag, så det gäller att börja plugga i tid (typ tisdagkväll, hah) Nej, så tidigt ska jag inte börja att plugga i alla fall...
 Nu väntar en varm dusch för mig. I och för sig så står jag redan här och svettas på grund av brasan som det är lite halvfart i just nu, känns som en bastu. Men de struntar jag i, nu ska jag duscha, sedan slagga..

Martina




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0