Svampplockning med bästa.

Nu är vi tillbaka efter svampplockningen. Det gick bra som fan ska ni veta, vi hitade ungefär en liter, alltså en hel påse Det tycker jag var bra gjort av oss, vi hann knappt gå 2 meter förän vi hittat de svamparna. Hittade vi ett gäng svampar så hann vi inte gå mer än 2 leter förän vi hittade nya svampar, vilken lycka alltså!
Men när vi hade traskat genom typ hela skogen så bestämde vi oss för att slå oss ner på våran piknikfilt och fika lite. Det blev varm choklad, saFT och chokladbollar. Och det smakade utsökt!! Vi satt där på piknikfilten och bara fulade oss när vi besämde oss för att börja gå mot moppen. Men för att vara lite smarta så letade vi ju såklart svamp på vägen tillbaka också, men dumma som vi är så går vi samma väg hem som vi gick dit, så det blev ju inget bättre med det. Jaja, så blir det alltid.. brända som vi är ;)
Vi tränade lite blindbock på hemvägen också, allt bra att kunna!

Nu är jag i alla fall hemma hos mamma, jag har nyss duchat och så. Det var jätteskönt med tanke på hur mycket jag frös. Det är ju inte något sommarväder som man säger så..

Nu ska jag i alla fall klä på mig, sitter här med en turban och med en handduk runtom mig. Bäst att klä på sig. Ikväll får vi se vad jag gör :) Kanske träffar Jenny igen, ska i alla fall vara hemma och umgås med mamma nu eftersom det är hennes helg! Vi hörs senare folk, ha en trevlig lördag! Förresten, ska ni göra nåt kul? :D

pussi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0