Idag har jag varit på mitt gamla dagis..

Ja minsann, det är inte varje dag man besöker sitt gamla dagis. Men idag fyllde mitt gamla dagis 60 år så då passade dem också på att ha öppet hus där man fick komma och fika och titta på gamla bilder. Men som ni alla förstår så var ju jag där endast för fikats skull, inget annat, skämt o sido. Nej, men vi slog oss ner vid ett bord och kollade igenom några fotoalbum sen jag och Jenny gick där, och det var så himla roligt att se. Vad gullig man har vart egentligen. Men sedan när jag satt där och betraktade de olika bilder på mig själv så tänkte jag att när jag var liten så hade jag precis likadan tumme som jag har nu. Alltså grotesk och helt underbar, eller undra om den var i likadan storlek då som nu? Det kan man ju fråga sig. Var den stor och grotesk eller liten och vek? Jag tror på stor och grotesk, och om det vore så så skulle det inte förvåna mig:)
Ja, det var i alla fall mycket roligt att få se bilder från när man var en liten skitunge. När man ser bilder från olika tillfällen så minns man verkligen hur bra det var att vara barn. Jag önskar man kunde bli barn på nytt, men så lätt är det ju faktiskt inte!

Jag kom nyss in från en intensiv promenad med Sofia. Ni vet väl att en tjej som jag med finskt upsprung alltid har varit en hejare på att promenera fasligt fort. Alla med finskt ursprung är speciellt på något sätt, i alla fall jag! Well, promenaden var behövlig efter denna helg. Känns helt enkelt extra bra att avsluta helgen med en promenix såhär på kvällskvisten. Så nu blir det väl att ladda upp inför skolan imorgon, wohoow! Ännu en underbart seg vecka framför sig. Men jag är en stark tjej som klarar av allt.

Nu mina zöta tummisar ska jag inte uppehålla er något mer med mitt tok. Vi kanske hörs senare, det gör vi nog! Tills dess får ni ha det great!

pussi

Kommentarer
Postat av: MOA

sv: awh, tack dsm! :)

2008-09-28 @ 19:22:59
URL: http://moaswalliing.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv: Åhh tack så mycket =D

2008-09-28 @ 19:29:24
URL: http://candis.blogg.se/
Postat av: melissa

sv: åh tack så mkt :) hoppas du tycker den är bra oxå!

2008-09-28 @ 19:35:37
URL: http://melissablogg.blogg.se/
Postat av: Janna

tack! haha :p

tack desamma!

2008-09-28 @ 19:53:39
URL: http://jannamattsson.blogg.se/
Postat av: Therese

Din blogg är också fin :D

2008-09-28 @ 20:39:37
URL: http://classicthess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0