hemma efter lång dag i plugget.

Fy tusan vilken dag. Det har varit en lång dag med lektion på lektion, vi har haft korta raster imellan men bättre de än att man har en lektion och sen en rast på 1 timme sedan en till lektion osv. Har i alla fall varit en sjukt lång dag från 08.10-17.00. Men jag lovar er att den sista lektionen fick mig att vilja dö. Usch, den gick så segt, gissa vilken lektion jag talar om? Jo, Psykosocialt arbete såklart. Och jag var ironisk igår när jag sa att jag älskade de ämnet för det gör jag inte. Kan ni förstå hur det känns att sitta 2½ timme och lyssna på något som man knappt förstår?  Men jag försöker leva mig in i dem svåra orden och verkligen försöker att förstå.. Så nu blir det råplugga på alla dem roliga orden som vi har till nästa vecka och en löxa som vi fick idag. Har redan börjat med måste tyvärr fortsätta efter middagen ikväll. Sedan ska jag plugga lite annat, men vi får se hur mycket jag orkar och hur långt jag kommer.

Imorgon är det Onsdag och vi har ingen riktig skoldag. Vi har skoljoggen och någon föreläsning om mobbning, undra om man ska pallra sig upp ur sängen och springa dem där 5 kilometrarna och sedan gå på den där föreläsningen som håller på till ca 16.00 eller om man ska stanna hemma och sova ut för att sen plugga hela dagen, hmm, vilket låter bäst? jag får ta och fundera över det där för nu ska jag laga lite mat, jag är mycket hungrig. Hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0