Onsdagkväll med dop och Sofia.

Då var dopet klart. Det gick utmärkt, men man såg bara henne stå och fnittra där framme. Sedan drog dem ner hennes huvud i vatten, sedan var hon döpt. Efter dopet bjöds det på fika. Marchipantårta (stavning?) och kaffe. Det var mycket gott för magen, välmehövligt.
Just nu sitter jag hemma hos sofia och softar, dricker kaffe och lyssnar på musik. Skulle väl egentligen behöva plugga, men vad tror ni händer? Jo, istället sitter man här och har det bra med bullar och kaffe och hela faderittan. Men ska väl ta tag i mitt liv och börja snart. Eller jag är nästan klar så jag ska bara kolla igenom, eller Sofia ska få kolla igenom (hon är proffs på att skriva) så att det ser bra ut. men jag slår vad om att det kommer vara 1000 saker som är fel eller som ser konstiga ut, men jag är van! haha.

Imorgon är det en kort dag. 08.00-09.40. Jag har bara en lektion Psykosocialt arbete, och vi har redovisning i grupp och inlämning av ett arbete som jag kämpar med för fullt. Sedan slytar jag efter det, och då ska jag ta på mig min bikini och bada med mina vänner, basta ska vi nog också göra. Det är inte så ofta man gör det nu för tiden, man har ju inte alls tid med sådant. Sedan tror jag att jag ska lägga mig i solariumet och sola en sväng. Sedan efter man badat och bastat så känner man sig ren och fräsch igen. Så kommer min dag se ut imorgon, hah! Och snart är denna vecka slut, fyfa-an vad skönt!

Nu ska jag börja med arbetet. Fast nej, nu är inte Sofia här uppe. Hon gick nämligen ner för att popa popcorn och värma nya bullar. Jag säger nog det. Hon bara göder och göder mig ända tills jag ser ut som en stor jävla boll. Hon kommer alltid upp med något mera. Som denna gång så skulle hon ner och hämta bullar då kommer hon i trapper och frågar om hon ska poppa pop corn. Kör på bara. Jag är gjord för att äta. Sedan kommer hon upp med: Popvorn, bullar och en jävla skål med äpplen. Vilken jävla kombo. Well, nu kom hon i alla fall! Får se om det blir något gjort. Hörs imorgon, för här lär jag väl sitta hela jävla kvällen!

pussi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0