Lördag=Pirogdag.

Hejsan allihoppa.
Jag har nyss ätit frulle, kände mig riktigt hungrig så då passade det bra med en macka med ost och paprika. Röd paprika ska det vara! Grön smakar skit, gul är okej och orange vet jag inte riktigt hur den smakar, typ som gul kanske? Jaja. Nog snackat om paprikajäveln nu.
Tidigare idag har jag hjälpt pappa att sätta i nya fänster och fy satan vad tunga dme var, dem vägde grymt myckeet, men jag är glad att jag inte tappade det i marken eller något, för då skulle hela mitt sparkonto vara åt helvete. Hah! Inte roligt.
Farmor och Malena är här, dem bakar piroger. Dem första plåten är i ugnen nu, så snart får man väl provsmaka den första.  Det ser jag fram emot!
Lite senare idag kommer Jenny hit. Hon har varit i Bålsta hos en kompis, sedan frågade hon om hon kunde komma hit. Och det fick hon ju såklart. 
Jag ska också hinna med att springa idag. Jag ska springa med Malena, höh! Får se hur det går, men först måste jag ju vänta på att maten i magen ska smälta, annars får jag ett sånt där äckligt håll som känns som om man får tusen knivstick i magen. Det vill man helst inte uppleva...

Just nu sitter jag alltså och väntar på att få springa, på att Jenny kommer och att dem där förbannade pirogerna ska bli klara. Dem tycks inte bli det. Ingen fart i ugnen vettni. Men det kommer nog ska ni se...
Ska gå ut i köket och se hur det går för dem. Ha en härlig lördag!

pussi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0