Höstregnet.

Ja, nu kommer höstregnet. Det regnar ute samtidigt som det är iskallt ute. Det är värdelöst. Men höst är ju också en årstid liksom våren, vintern och sommaren. Hösten måste man ta sig igenom oavsätt om man tycker bra om den eller om man tycker mindre bra om den. Jag säger som jag sa förr. Hösten kan också vara väldigt skön, och det är den om det inte regnar och blåser. Om det är lite småkyligt det gör inte så mycket det hör bara till hösten, men när det börjar bli minusgrader, nej nej. Fast har man kläder som är varma så går det ju ann såklart.

Idag var jag i alla fall i skolan. Det går ovanligt bra i skolan nu. Känns bra. Alla läxor som vi fått denna vecka är färdiggjorda och vi har inga prov. Jag gjorde klart allt i skolan idag så jag skulle slippa göra det hemma. Så nu går jag helt rastlös hemma, men det är ju mitt eget fel egentligen. Nej, det är faktiskt skönt att komma hem och känna att man faktiskt inte har något att sätta sig och plugga till. Men jag ska inte säga för mycket, för snart kommer det säkert en massa prov som det ska pluggas till.
Så vad händer ikväll? Det blir väl bara att chilla och tare lungt, är ganska så sliten om dagarna. Det är ytterst sällan jag orkar göra någonting efte skolan. Knappt så jag orkar gå på stan.

Haha, måste bara berätta att pappa, jag och min syster funderar på att gå finskakurs. Haha, kan ni tänka er vilket kackel det kommer bli här hemma sedan. Går vi den där finskakursen kommer vi gå runt här i huset och snacka flytade finska med varandra, de låter väl fint? Nja, vi får se hur det blir med den grejen. Kan ju vara en rolig sak, men får se vad det blir utav den roliga saken. Haha, jag tyckre i alla fall att det lät skoj.

Nu ska jag kolla på en film eller något, jag ska i alla fall inte sitta här vid datorn, det har jag för ont i huvudet av! Hörs, adios!

pussi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0