Snart är det helg...

Vart tror ni jag hamnade efter det jag sa att jag skulle göra någon nytta istället för att sitta vid datorn. Jo, jag gick och gjorde en kopp te i en julmugg, sedan gick jag och satte mig här igen. Ja det går som i ett mönster mellan datorn, köket och mina vänner. heh.
På tal om muggen som jag drack ur, jag tycker det är väldigt komsikt. Varför jag just tog en julmugg kan man ju fråga sig? Jo jag valde julmuggen därför att den var stor och så härlig. Det är mycket roligare att dricka te ur stora muggar än små, så det fick bli den snygga julkoppen.
Nog om koppar och te. Snart är det helg och jag har tränat idag, det vart lite styrketräning. Det var skööj, känns att man har gjort någon nytta. Imorgon ska jag ta en springtur, på morgonen tänkte jag... Sedan ska jag äta lunch och sen får vi främmande av min kusin och hans fru, det ska bli trevligt med tanke på att jag inte träffar dem så ofta därför att dem bor i Jönköping. Efter att dem varit på besök så åker jag till mamma, ska vara där hela helgen. Och helgen är så gott som planerad. Det blir lite partaj och umgås med vänner och familj. Ja, med mamma då. Mina syskon är knappt hemma så ofta så då får jag passa på att umgås lite extra med mor min eftersom vi inte ses såå ofta.

På ett sätt längtar jag faktiskt lite till hösten. Jag säger som Jenny. Då man efter skolan kan sitta på ett Cafe tills det blir alldeles mörkt ute och bara prata över en kopp te.. Det känns mysigt på något sätt!! Ja, sen kommer man ju ett steg närmare vintern också och då fyller nämligen jag år. Detta år fyller jag 17 år. jag älskar födelsedagar. Dem är mysiga!

Det finns en sak som jag blev väldigt fascinerad av igår när jag, Jenny och hennes mamma satt och pratade lite smått. Och det är att det finns sjörövare. Dem finns verkligen, det är liksom något som jag bara kan tänka mig i filmer och sådant! Kan ni tänka er en sjörövare ute på havet som tar över folks skepp och sedan mördar dem. Det är helt coolt att dem finns över huvud taget... ja, så häftigt! Hoppas att man inte råkar på en sådan någon gång om man skulle komma på att man ville dra ut och segla där borta där dem befinner sig! Då får man passa sig. Hah, nejdå.. Det är nog ingen fara, och det är nog inget som jag skulle komma på att göra.

Lika fascinerad är jag av rymden, men den diskussionen kan vi ta en annan gång för nu ska jag alldeles snart sova, det skulle ta flera timmar för mig att skriva om allt jag är fascinerad av.

Ha det bra!

Puss Martina

     
Rymden är häftig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0